Kurikulum za radnike s mladima: Kako osnažiti poduzetničke vještine i vještine zapošljavanja među mladim gluhim i nagluhim osobama

Statistika pokazuje da mlade gluhe i nagluhe osobe te osobe s komunikacijskim teškoćama podliježu čak dvostruko većoj šansi da budu dugotrajno nezaposleni, pogotovo u usporedbi s osobama koje čuju. Integracija gluhih i nagluhih osoba na tržište rada ključni je izazov jer više od 50% od milijun gluhih i nagluhih osoba u Europi su nezaposlene, a oni koji su zaposleni često obavljaju potplaćene, pa čak i niže rangirane poslove u odnosu na završenu razinu svog obrazovanja. Gluhe i nagluhe osobe itekako mogu doprinijeti na tržištu rada, no nužno je osigurati im odgovarajuće obrazovanje te ih usmjeravati prilikom uključivanja na tržište rada kako bi ostvarili svoj potencijal i bili konkurentniji. Iz tih je razloga nastao projekt „Taking Matters Into Our Own Hands: Employment and Entrepreneurship“ čiji je primarni cilj osnažiti mlade gluhe i nagluhe osobe na poduzetničko razmišljanje i stvaranje prilika za samozapošljavanje. Shodno tomu, u sklopu projekta nastat će nekoliko edukativnih materijala koji obuhvaćaju inovativne pristupe u usvajanju vještina zapošljavanja te poduzetničkih vještina, a prilagođeni su potrebama i mogućnostima gluhih i nagluhih osoba.

Prvi takav materijal jest kurikulum naziva „Kurikulum za radnike s mladima: Kako osnažiti poduzetničke vještine i vještine zapošljavanja među mladim gluhim i nagluhim osobama“. Namijenjen je osobama koje rade s mladima, poput stručnjaka iz sustava socijalne skrbi, stručnjaka koji rade u sektoru za zapošljavanje, osoba koje rade u organizacijama civilnog društva, a koji će tijekom svog rada potencijalno biti u doticaju s gluhim i nagluhim osobama te osobama s komunikacijskim teškoćama. Cilj je obučiti ih kako savjetovati o karijeri i profesionalno usmjeravati gluhe i nagluhe osobe.

Kurikulum je podijeljen na 10 modula, a svaki modul ima nekoliko sesija s detaljno opisanim tijekom aktivnosti i uputstvima o provedbi. Kurikulum se zasniva na načelima i metodologiji neformalnog obrazovanja, a u opisane aktivnosti implementirane su različite metode učenja i poučavanja. Module kurikuluma moguće je koristiti pojedinačno, neovisno o drugim modulima. Iako svaki modul, kao i sesije navode preporučeno trajanje, kurikulum je podložan fleksibilnosti, stoga ga budući korisnici mogu prilagoditi vlastitim potrebama i mogućnostima.

Dostupan je na pet jezika: engleskom, hrvatskom, njemačkom, talijanskom i estonskom.

Svi materijali i aktivnosti nastali tijekom dvogodišnje provedbe ovoga projekta proizlaze iz suradničkoga rada četiriju partnera: Saveza gluhih i nagluhih Grada Zagreba, njemačke organizacije za mlade „Youth Power Germany“, talijanskog Sveučilišnog instituta „Scuola Superiore Carolina Albasio“ te tvrtke „Learning Library“ iz Estonije.

Daljnji tijek provedbe projekta možete popratiti na njegovoj mrežnoj stranici: https://empower-employ.eu/  

Scroll to Top
Skip to content